Ζωγραφική-Painting

Keep raining hope, ακρυλικά και κολάζ σε χαρτόνι / acrylics and collage on cardboard, 34x32cm, 2023



Lunar Eclipse, μεικτή τεχνική σε καμβά / mixed media on canvas, 70x100cm, 2023
Currently on view: EKINOKS 3 








Μέρη νέων έργων / Parts of new artworks, 2022-23



Point of you and me, ακρυλικά και λάδια σε καμβά / acrylics and oils on canvas, 70x100cm, 2019



Hugging my Chaos, ακρυλικά σε καμβά / acrylics on canvas, 130x120cm, 2020



Κορίτσια στον ήλιο / Girls in the sun

      Ζευγάρι / Couple

Ο δάσκαλος και ο ανανάς (ιδιωτική συλλογή) / The teacher and the pineapple (private collection)
Σειρά πορτραίτων, μαρκαδόροι σε χαρτί Α3, 2020 / Portrait series, markers on A3 paper, 2020




Limbo, ακρυλικά και μαρκαδόροι σε καμβά / acrylics and markers on canvas, 180x125cm, 2020




Explosive summer landscape, ακρυλικά και τέμπερες σε καμβά (ιδιωτική συλλογή) / acrylics and tempera on canvas, 110x110cm, 2019 (private collection)



Tropical heatwave,ακρυλικά και τέμπερες σε καμβά / acrylics and tempera on canvas, 100x70cm, 2019




Πρόκειται για πολυδιάστατο έργο που βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Paint the Lyric με θέμα την Οδύσσεια του Ομήρου στην Ιθάκη το Σεπτέμβριο του 2019. Η κάθε σκηνή εκτυλίσσεται σε διαφορετικό χρόνο και σε διαφορετική διάσταση του καμβά μα στο ίδιο έργο. Η ενέργεια της κάθε σκηνής αλληλεπιδρά με την επόμενη και την προηγούμενη και όλες μαζί αποτελούν μια εικαστική σύνθεση που αναλόγως τη φορά της, δίνει  έμφαση σε άλλο μέρος της αφήγησης. Η γοητευτική αφήγηση του Ομήρου με ενέπνευσε στη σύλληψη του πρώτου αφηγηματικού πολυδιάστατου έργου μου. 
Τίτλοι από αριστερά προς τα κάτω δεξιά:
1-Η τύφλωση του Πολύφημου
2-O Οδυσσέας και οι σύντροφοι αναχωρούν με το πλοίο τους από το νησί του Κύκλωπα ενώ αυτός μάταια τους σημαδεύει με βράχους 
3-Οι θριαμβευτές καταβροχθίζουν τα γιδοπρόβατα του Πολύφημου και πίνουν κόκκινο κρασί
Λάδια, ακρυλικά και τέμπερες σε καμβά, 84x128cm, 2019

This is a multidimensional painting that was awarded at the Paint the Lyric Festival based on the Homer Odyssey in Ithaca in September 2019.  Each scene takes place at a different time and in a different dimension of the canvas but in the same artwork. The energy of each scene interacts with the next and the previous one, and together they form an artistic composition that, depending on its direction, emphasizes another part of the narration. Homer's fascinating narration inspired me to capture my first narrative multidimensional artwork.
Titles from left to bottom right:
1-The blindness of Polyphemus 
2-Ulysses and his companions depart by ship from the island of Cyclops, as he marks them with rocks in vain
3-Triumphants devour Polyphemus' goats and drink red wine 
Oil, acrylics and tempera on canvas, 84x128cm, 2019




Joy, λάδι σε καμβά/oil on canvas, 165x115cm, 2018



Εδώ είναι το πρώτο πολυδιάστατο έργο μου. Στα διάφορα στάδια δημιουργίας του διαπίστωσα πως στέκει σε πλέον της μίας φοράς και γυρνώντας το έβλεπα διαφορετικές οπτικές της βασικής ιδέας ενός αφαιρετικού γεωμετρικού τοπίου.
Τίτλοι από αριστερά προς τα δεξιά:
1-Χαράσσοντας τη ύπαιθρο
2-Ρωγμές φωτός
3-Φουτουριστικό τοπίο
4-Θέα προς τη θάλασσα
Λάδια και ακρυλικά σε καμβά, 95x115cm, 2018

Here is my first multidimensional artwork. In the various stages of its creation, I found that it stands on more than one side and by turning it I saw different aspects of the basic idea of an abstract geometric landscape.
Titles from left to right:
1-Carving the countryside
2-Cracks of Light
3-Futuristic landscape
4-Seaview
Oil and acrylics on canvas, 95x155cm, 2018



Wetopia, λάδι σε καμβά / oil on canvas, 155x135cm, 2018 



Dance me to the end of rock, λάδια και λαδοπαστέλ σε χαρτόνι (ιδιωτική συλλογή) / oil and oil pastels on cardboard, 50x70cm, 2018 (private collection) 



Το παλιό μονοπάτι, λάδι σε καμβά
The old path, oil on canvas
100x100cm, 2017


Εμείς και ο κόσμος, λάδι σε καμβά
We and the world, oil on canvas
70x110cm, 2017



Σαν ξεφούσκωσαν τα νερά του χειμάρρου, το σπίτι έστεκε όρθιο.., λάδι σε καμβά (ιδιωτική συλλογή)
When the stream waters deflated, the house still stood upright.., oil on canvas, 80x60cm, 2017 
(private collection)



Matter and energy, control and power, the Liberation, 2016. 
(below are two from the six paintings and the digital installation that make up the project)
Η ύλη και η ενέργεια, ο έλεγχος και η δύναμη, η Απελευθέρωση, 2016.
(παρακάτω βλέπουμε δύο από τους έξι πίνακες που μαζί με μία ψηφιακή εγκατάσταση συνιστούν το πρότζεκτ)

Κανονικότητα και ανατροπή, το άπειρο, λάδι σε καμβά / Regularity and overthrow, infinity, oil on canvas, 190x200cm, 2016



Δεξιόστροφη δίνη, λάδι σε καμβά / Clockwise vortex, oil on canvas, 240x200cm, 2016 

Starting point of my work, stood all the invisible things that set the visible world, the thoughts, the ideas, the “laws” that define the behaviors of people, the sentiments and the intentions that mobilize them. Their actions, the energy that conditions each movement and act. 
 
My paintings are signs and symbols of phenomena and dynamic relations that are presented so much in the social life, what in the natural science, imprinting of perpetual movements that some times carried out effortlessly with their orbits expanding chaotically in the space and some other times fight back geometrical forms - symbolic regularities, while other times are prompted by them in an absolutely straightforward trend.

Symbolic elements that are presented as institutions of movements are luminous sources, the humid element and the fire. The humid element and the fire that exists within us as water and combustions respectively, as much as in the man history with the sea that played fundamental role in the growth of economy and trade as in the locomotion of individuals and populations and the fire that is presented as the motive force of machine, as much as as the climax of wars, revolts and revolutions. 

From painting and the pictures that I created molding the coloring matters via the bodily movement, I continued importing in the digital work the body as form and movement but removing its matter in combination with pictures from the sea and the fire, which I counterfeited until I created pure flows of energy. 

The battle of the body to be exempted from its corruptibility and to be harmonised with the brought consciousness, the battle of the person to be released from the ego of the modern times and to be linked with the world through the elements of nature and to be coordinated with their movement.

The pyramid as a modern means of projection of holographic images that are used in the demonstration of industrial products and high technology appliances. The battle of the human being and the artist to be released from this frame that wants her/him as simply a luxurious product of high value.  
 
The pyramid as a container of energy according to the ancient greek etymology of the term. And when the kinetic energy is high, the internal structural elements of a body are moving irregularly according to the natural science.
 

 Αφετηρία της δουλειάς μου στάθηκαν όλα τα αόρατα που ορίζουν τον ορατό κόσμο, οι σκέψεις, οι ιδέες, οι “νόμοι” που ορίζουν τις συμπεριφορές των ανθρώπων, τα συναισθήματα και οι προθέσεις που τους κινητοποιούν. Οι ενέργειές τους, η ενέργεια που διέπει κάθε κίνηση και πράξη.
 Τα ζωγραφικά μου έργα είναι σημεία και σύμβολα φαινομένων και δυναμικών σχέσεων που παρουσιάζονται τόσο στην κοινωνική ζωή, όσο και στη φυσική επιστήμη, αποτύπωση αέναων κινήσεων που άλλοτε διεξάγονται αβίαστα με τις τροχιές τους να εξαπλώνονται χαοτικά στο χώρο και άλλοτε αντιπαλεύονται γεωμετρικά σχήματα -συμβολικές κανονικότητες-, ενώ άλλες φορές ωθούνται από αυτές σε μια απόλυτα ορθοκανονική φορά.
 Συμβολικά στοιχεία που εμφανίζονται ως φορείς των κινήσεων είναι άλλοτε φωτεινές πηγές, το υγρό στοιχείο και η φωτιά. Το υγρό στοιχείο και η φωτιά που υπάρχουν μέσα μας ως νερό και καύσεις αντίστοιχα, όσο και στην ιστορία των ανθρώπων με τη θάλασσα που έπαιξε πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας και του εμπορίου όσο και στη μετακίνηση ατόμων και πληθυσμών και τη φωτιά που εμφανίζεται ως η κινητήρια δύναμη της μηχανής, όσο και σαν το αποκορύφωμα πολέμων, εξεγέρσεων και επαναστάσεων.
 Από τη ζωγραφική και τις εικόνες που δημιούργησα πλάθοντας τις χρωματικές ύλες μέσω της σωματικής κίνησης, συνέχισα εισάγοντας στο ψηφιακό έργο το σώμα ως μορφή και κίνηση αλλά αφαιρώντας την ύλη του σε συνδυασμό με εικόνες από τη θάλασσα και τη φωτιά, τις οποίες παραποίησα ώσπου να δημιουργήσω καθαρές ροές ενέργειας.
 Η μάχη του σώματος να απαλλαγεί από τη φθαρτότητα του και να εναρμονιστεί με τη φερόμενη συνείδηση, η μάχη του ατόμου να απελευθερωθεί από το εγώ της σύγχρονης εποχής και να ενωθεί με τον κόσμο μέσα από τα στοιχεία της φύσης και να συντονιστεί με την κίνησή τους.
 Η πυραμίδα ως σύγχρονο μέσο προβολής ολογραφικών εικόνων που χρησιμοποιούνται στην επίδειξη βιομηχανικών προϊόντων και συσκευών υψηλής τεχνολογίας. Η μάχη του ανθρώπου και του καλλιτέχνη να απελευθερωθεί από αυτό το πλαίσιο που τον θέλει να είναι απλώς ένα πολυτελές προϊόν υψηλής αξίας.
 Η πυραμίδα ως δοχείο ενέργειας σύμφωνα με την αρχαιοελληνική ετοιμολογία του όρου. Και όταν η κινητική ενέργεια είναι υψηλή, τα εσωτερικά δομικά στοιχεία ενός σώματος κινούνται ατάκτως σύμφωνα με την φυσική επιστήμη.   




Σπουδές στο φυσικό χρώμα και φως
Studies in natural color and light, 2015

 Σώμα ενέργειας, λαδοπαστέλ σε χαρτί Α4 (ιδιωτική συλλογή)
 Body of energy, oil pastel on A4 paper (private collection)



Φωτιά, λαδοπαστέλ σε χαρτί Α4 (ιδιωτική συλλογή)
Fire, oil pastel on A4 paper (private collection)



Η αυτονόμηση του φωτός, λαδοπαστέλ σε χαρτί Α4
The autonomization of light, oil pastel on A4 paper

        

(ιδιωτική συλλογή) Ανατολή, λαδοπαστέλ σε χαρτί Α4
  (private collection) Sunrise, oil pastel on A4 paper

 Οι παραπάνω τέσσερις εικόνες δημιουργήθηκαν μέσα από μία μελέτη που ξεκίνησα πάνω στο φως και το χρώμα παρατηρώντας φυσικά φαινόμενα κατά τα οποία αυτά τα δύο στοιχεία βρίσκονται σε μέγιστη ένταση. Από καθαρά οπτικά γεγονότα και αναπαραστάσεις αυτών των φαινομένων, η προσπάθεια είναι αυτές οι εικόνες αφού αυτονομηθούν από τα αρχικά ερεθίσματα που τις δημιούργησαν, να αναδείξουν μέσα και πέρα από το οπτικό αποτέλεσμα, την ενεργειακή τους προέλευση και φύση και να αποκτήσουν μια ανεξάρτητη νέα δική τους δυναμική...

The above four images were created through a study that i have started on light and colour by observing natural phenomena in wich these two elements exist at maximum intensity. From purely visual events and representations of these phenomena, the effort is these images after having become autonomous from these initial stimulus, to highlight through and beyond the visual result, their energy origin and nature and gain an independent new dynamics of their own...  




Καλωσορίζοντας την άνοιξη, λάδι σε καμβά / Welcoming spring, oil on canvas
220x200cm, 2015











Σπουδή στο Ρέμπραντ - Η Σουζάνα και οι γέροντες, λάδι σε καμβά 
 Study on Rembrandt - Susana and the elders, oil on canvas, 230x200cm, 2015







Let the show begins, ακρυλικά σε καμβά / acrylics on canvas
70x50cm, 2013



Φόβος και Ελευθερία, 2013, ακρυλικά σε καμβά, 100x120cm (ιδιωτική συλλογή)
Ο Φόβος, μία κόκκινη μορφή που τρέχει προς το χάος, η Ελευθερία μία σάρκινη μορφή που προσπαθεί να κερδίσει και αυτή το χώρο της μέσα στον καμβά. Ποιος θα υπερνικήσει άραγε;
Fear and Freedom,2013, acrylics on canvas, 100x120cm (private collection)
Fear, a red shape running towards to chaos, Freedom a flesh like shape who tries to earn her space on the canvas surface. Who is going to win finally? 



Ιησούς, Μέδουσα, Διογένης, 2013, ακρυλικά σε καμβά, 300x200cm

Ιησούς: Θεός,άνθρωπος και πολλές σελίδες στην ανθρώπινη ιστορία βαμμένες με αίμα που καπηλεύτηκαν το όνομά του. Δίδαξε την αγάπη.
Μέδουσα: Γοργόνα και ακόλουθη της θεάς Αθηνάς, βιάστηκε από τον Ποσειδώνα μεταμορφωμένο σε  άλογο. Η Αθηνά αντί να τιμωρήσει εκείνον μετέτρεψε αυτή από όμορφη νέα σε τέρας που όποιος το αντίκριζε πέτρωνε. Στη συνέχεια η θεά έκοψε το κεφάλι της Μέδουσας και το τοποθέτησε στην ασπίδα της για να πετρώνουν οι αντιπάλοί της. Αν δεν αντιπροσωπεύει κάθε αδικημένο ον και λεηλατημένη ύπαρξη η Μέδουσα τότε ποιος θα μπορούσε?
Διογένης: Ο σπουδαιότερος κυνικός φιλόσοφος. Ενώ οι υπόλοιποι γνωστοί συνάδελφοί του αγόρευαν  τα "ευαγγέλια" του δυτικού πολιτισμού, εκείνος μίλαγε, μεταξύ άλλων, για ταπεινότητα, αυτογνωσία και την σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Ο μέγας Αλέξανδρος του είπε: "Αν δεν ήμουν Αλέξανδρος θα ήθελα να είμαι ο Διογένης". Ο Διογένης του είπε: "Φύγε από  μπροστά μου, μου κρύβεις τον ήλιο".

Jesus,Medusa,Diogenes, 2013, acrylics on canvas, 300x200cm

Jesus: God, human and many pages in man history blood painted that have pandered his name. He taught love.
Medusa: Mermaid and pursuivant of goddess Athena, she was raped by Νeptune while he was disguised as a horse. Athena instead of punishing him,she turned Medusa from young and beautiful to a beast that whoever faced her turned to stone. Then she cut off her head and locate it on her shield in order her enemies to turn to stone.
If Medusa does not represent every underprivileged soul and ransacked existence then who can?
Diogenes: The most significant cynical philosopher. While his famous colleagues where preaching the "gospels" of western civilization he was discussing, among other subjects, about humility,self awareness and the connection of human to nature.Alexander the great said to him: "If I was not  Alexander I'd like to be Diogenes".Diogenes said to him: "Do not stand in front of me ,you are hiding the sun."       




The Fight,λάδι σε χαρτόνι (ιδιωτική συλλογή) / oil on cardboard, 100x70cm, 2012 (private collection)




Ο πατέρας (ιδιωτική συλλογή) / Father (private collection)

 Μοντέλο / Model
Ακουαρέλες σε χαρτί / Watercolors on paper, 35x50cm, 2012




Χωρίς τίτλο, μελάνι σε χαρτί /  No title, ink on paper, 30x40cm(A3), 2010




© 2010-2024DIMITRA FAKAROU / ΔΗΜΗΤΡΑ ΦΑΚΑΡΟΥ, ALL RIGHTS RESERVED

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου